like a virgin


känns väldigt lämpligt att vakna på alla (kommersiella, heterosexuella och monogama) hjärtans dag med refrängraden till sången "dö heterosexismen" i huvudet.



jaja, ännu en .giffel...

för ett tag sedan gjorde jag klart mitt allra första fanzine som heter Avprogrammera och som på ett löst sätt tar upp femininitet i ett patriarkat. har fortfarande kvar några ex som en kan få köpa för en liten slant, en femma för frimärke eller så! bara att maila. den finns också att låna på stadsbiblioteket i Malmö.

just nu håller jag och en vän på med ett nytt, och mycket mer välbearbetat fanzine med temat oskuld, OCH VI EFTERLYSER DÄRFÖR ERA OSKULDSHISTORIER! vi tänker oss att en förlorar oskulden flera gånger i livet och att det inte nödvändigtvis behöver handla om första gången du sexade, utan kan vara första gången du typ åt smörkringla eller gjorde ett fanzine eller vadvetjag. bara fantasin sätter gränser!

det går såklart att vara anonym! skrivsättet är valfritt, kan vara poetiskt eller bara rakt på sak eller som ett grötrim: bara att maila saftkatt@gmail.com



PS. glöm inte att:
1. GE DIG HÄN!!!
2. bryta en norm!
3. älska! så att klädsömmarna spricker för att hjärtat sväller så mycket!

Kommentarer

  1. å. jag satt precis o sjöng på dö heterosexismen också!!! å det var underbart, just precis denna dag. och alla dagar. men kanske just alldeles särskilt denna dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. we're here, we're queer, get used to it! <3

      Radera
  2. Här i Borlänge bryter jag flera normer. Har bara varit här i några dagar men har stuckit ut genom att ha färg på kläderna, ha en annan stil, tacka nej till kött och reagera på sexistiska skämt. Måste verka vara en sån där feministjävel som bara förstör. Haha! Jag är ju bara en vanlig tjej. Men så får får jag också ge mig hän till mitt syskonbarn och älska honom så sömmarna spricker medan jag är här. Ska skicka min oskuldshistoria till er. Den är rolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. WE'RE HERE, W'ERE FEMINISTJÄVLAR, GET USED TO IT!!!!!!<3<3

      Radera
  3. JAG ÄLSKART! Jag vill tjacka ett zzzzzine hörredu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. klart vi ska fixa ett fanzine te dig, det kan du få för en kopp kaffe eller inget alls! tar med ett till kontoret!

      Radera
  4. Ey. Finns det ett kvar? Hur ska jag pröjs? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÄH! känns så himla onödigt det där med pengar känner jag nu. skänk en slant till något vettigt typ och skriv din adress till saftkatt@gmail.com så skickar jag ett så snart jag kan :)!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg