we never go out of style we never go out of style

jag kan haka upp mig på andras kärlekshistorier
låtsas att jag har den vita tshirten och glimten i ögat
och du
du har läppstiftet på och det känns lättare då
att kanalisera sin egen sorg
genom andras


men tiden har häftat mig vid sängen jag
ligger här och vältrar mig i allt jag inte förmår
upprepar att det är lugnt att det är som det ska
och gråter sen för att inget är som det ska

tar en till snus och låter musten gå ur kroppen

(och tro inte för en sekund att jag någonsin velat tillbaka

tro inte för en stund att jag spiller annat än kaffe över dina selfies)

förlorar allt i rädslan för att förlora det
beställer mitt nya jag på postorder
och vinner tron på gud i samma takt som jag förlorar tron

på mig själv

Kommentarer

Populära inlägg